5 Aralık 2009 Cumartesi

Cafer Açın hocamla uzun saatler dakkalar saniyeler :)

6 Ara 2008, 23:05

Bu gün mükemmel denebilecek güzellikte bir gündü benim için çünkü çok efendi ve çok kaliteli bir ustayı görmeye gittim ve gerçektende buna deydiğini gördüm. Yola biraz geç çıktım ve zannedersem yarım saat kadar geciktim fakat Cafer hocam hemencecik telefona sarıldı ve beni aradı oğlum nerde kaldın gelemedin diye bende yol tarifi soracaktım ki sormama gerek kalmadı yani zamanlaması mükemmeldi akşamındada ben aramıştım bizim ayşunun telefonundan tarif almıştım sonra beş dakka sonra kendisi aradı ve oğlum tam tarif edemedim galiba deyip tekrar tarif etmişti ki gerçektende onca tarifle ancak bulabildim biraz aklımız bi karış havadaya böyle oluyor neyse sonraa biraz zahmet eyledikten sonra hocamızı buldum ve hemencecik dizinin dibindeki yerini aldım :) önce insanlardan sonra devletimizden sonra dünyadan sonra herşeyden ama herşeyden ve yine herşeyden bahsetti uzun uzun ehe uzun gayretlerimin sonucundan lafı keman üzerine getirmeye çalıştım ama yinede hala başka şeyler anlatıyordu ahahaha ay çok hoştu su içme sanatını bile öğrendim ki çok önemli yemekten 15 dakka önce ve iki saat sonra su içmeliyiz arkadaşlar neyse sonra yine konuya girme çabalarımın sonrasında gençliğindeki hatıraları ve yine 1960 yıllarında yazdığı özlü sözleri bana kitabından tane tane okudu şimdi olsa yazamam diyordu ama çok hoştu. Benim hala dibinde olamam ve bir kedi sakinliğiyle ve şirinliğiyle ki arkadaşlar tüm öğrencilerimden benden bişeyler öğrenmeleri için bu sabrı bekliyorum aslında nese beklemem ve ısrarla soru sormalarım karşısında dayanamayıp konuya girdi dicem yok önce caydırma çalışmaları vardı ahaha işte enstürüman yapımcılığı bilmemn 40 küsür tane ilmi içerdiği ve bunların hepsinde iyi olmak gerektiği ve işte hem icracı hem yapımcı olunamayacağı gibi ve daha fazlası hani boşver sen bu işi daha yeni başlıyosun zaten anlamına çıkacak ama hiiç üstüme alınmadığım duymamazlıktan geldiğim standart sözlerini söylemeyi unuttum eveett nrde kalmıştıkk sonraaaa işte hocaya gizli gerçeğimi açıklamak zorunda kaldım baktım olmuyacak bir sonuca ulaşamıyacağız mesela bir soru soruyorum işte cila tarih boyunca nasıl gelişmiş kemanda o diyorki oo ona gelene kadar bir sürü safha var falan filan diyo bişi anlatmıyo ahaha sonra ahşap nasıl nerden bulunur diyorum ondan öncekillerde var diyo ahaha ay sonra tamam öncekini söyleyin diyorum o zaman işte hikayelerinden birisini anlatmaya başlıyor ay ben ki bu konularda laf almakta çok uzmanımdır ama ben bile çok zorlandım itiraf etmeliyim neyse en önemli kısma geldim işte dedimki ben ulvi bir amaç için bunu öğrenmek istiyorum amacımda şu zavallı garibim fakirmi fakir sefil bi sürü keman öğrencim var benim güzel bir keman şöyle dursun çin malı bir dominges kemanı bile alamıyorlar işte onların aldıkları o kötü kemanları sırf onlar için insanlık namına güzelleştirmek için bunları öğrenmem gerek kapak kalınlıklarını bilmem eşik yüksekliklerini bilmem ve tel aralıklarının nasıl olacağını bilmem gerekiyor bunlara ihtiyacım var benimmm ben ben onlar için istiyorum ahahaha ay ki gerçekler bunlar ama bu acitasyondan sonra baktım hoca yumuşadı ve işte işler değişti sonraaa esas konuya geldim bende hemencecik hazır hoca yumuşamış ve beni evlatlık edinecek hale gelmişkene hacadan kitaplarını istedim ki tüm gerekli bilgiler o kitalarda mevcut zaten o yüzden kendisi anlatmasına pek gerekte yoktu hoca sağolsun kitapları getirdi ve bu seferde kitapları hakkında ortalama bi iki saat kadar konuştu ehe çok hoştu ama yani ben ki sabırlıyımdır benim bile sabır sınırlarımın üstünde bir imtihandı ama tabikii ellerime bile dikkat ettim sıkılma hareketleri göstermeyeyim diye ehehe yani sabit hareketler yaparlarya işte parmaklarla oynanır vs vs işte tam mükemmel bir öğrenci edasıyla biraz daha sabrettim sonra iş kitapların kaça verileceğine geldi ve hocam dedim hani ne kadar acep bu kitaplarınız hoca dediki yurt dışında dokuzyüz dolar filan ama dedi ben şok oldum tabikii nerde bende o kadar para ben züürdün teki neyse ama dedi bunlar öyle seri basım değil teker teker bastırıyorum ve ciltleride çok özel ki öylelerdi seri imalat değillerdi hoca hepsiyle kendi uğraşıyordu neyse ben öyle kurbanlık koyun gibi bekliyorum tabiki dediki üçyüz normalde oğlum sen ikiyüz ver ben tabiki öyle kaldım ay of bişi diyemiyorum hocam dedim araba aldık yakın zamanda ben bi kaç ay sonra alırım bunu ama canınız sağolsun sonra yüzüm düştü dedim ben ufaktan kalkayım sonra hoca baktı şöyle babacan bir tavırla otur oğlum dedi biraz sonra kalktı ayağa içeri gitti ben böyle hareket etmeden bekliyorum tabiki sonra karşıdan yavaşça gelirken elinde bir kalem vardı ben büyük bir heyecanla bekliyorum tabiki hala aldı kitabı eline birşeyler yazmaya başladı ben öyle donmuş hala yüzümde öyle derin bir gülümseme, huzur ve mutlulukla önüme bakıyorum ama çaktırmıyor gibi birşeyde demiyorum sonra sevgilerle vs gibi bi yazı ismimde var hemde ben allaaah dedim içimden sonraa baktı bana dediki oğlum bu senin yeni iş yerin için bir hediye ahahaha ben nasıl mutlu oldum o anda tarif edemem tabiki çünkü bu günlerde olması elimde olması çok önemliydi kitabın sonra birde yüzsüzlük edip keman planı varmı elinizde demiştim gitti içerden aradı taradı sayfa sayfa keman planları olan birşey buldu ve onuda verdi tabiii beni görmeliydiniz zevkten dört köşe ehe hemen bitti kalktım zannediyorsanız yanılıyorsunuz konuşma hocanın yazlığından tekrar başladı ve birsürü ve ara ara birbirini tekrar eden konulardan oluşan dizilerle devam etti ve havanın kararmasıyla ve günün bitmesiyle son buldu ama gerçektende saygıyı hakeden ve gerçektende yaşamını vatanının gelişmesine adamış bir insanla tanıştığım için çok mutlu oldum ve o kitabı vermese bile yine gidip o insanı dinlerim ve saygı duyarım emin olabiliriz ki bu dünyadaki gerçek değerlerden en önemlisi bilgidir bu gün çok basite inmiş ve çok kıymetsizleşmişte olsa sahip olduğumuz en kıymetli şeyi bize veren o insanlara ben hep saygı duydum ve hepte duyacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder